De kop is eraf!


Vandaag vertrokken. Om 10.00 uitgezwaaid door de kinderen en door Es op haar racefiets begeleid naar Emmerich.
Altijd mooie momenten, zie op de foto hoe mijn broer en ik en 2 vrienden ooit vertrokken van ons ouderlijk huis in 1988 naar Schotland en Ierland.



Op de kade zat een ander comité van afscheid: mijn moeder, schoonzus en broer waren op de fiets vanuit Silvolde naar Emmerich gereden.

Na een korte kop koffie en taart ( ik kan het nu hebben) terug de brug op en afscheid genomen van Es. Bijzondere plek om afscheid te nemen, want precies tot de Rijn liep grens van het Romeinse Rijk en het kost me nu nog 3 weken om in het centrum van dat voormalige rijk te komen.
Hoe deden die Romeinen dat zonder WiFi en Autobahn?



Daarna fors tegen de wind in gaan hangen, gemiddelde was niet geweldig maar met tassen gaat fietsen gewoon langzamer. Uiteindelijk was ik het zat en had nog moeite met het vinden van een slaapplaats. Gelukkig had het hotel van Roosteren nog plek. Geen straf om er een half uur later ook heel erg lekker te eten, een pelgrim zou eigenlijk droog brood en een stukje oude kaas moeten eten. Maar soms heb je geen keus...

Morgen verder, België in en het eerste stuk Ardennen.

Populaire posts van deze blog

Grand St Bernard Moordenaar

Creditcard pelgrims

Langres