Bergen tegen, Natte wind en klimmende regen


Nog geen honderd meter nadat ik uit het hotel vertrokken was begon het enorm te regen. Nu weet ik dat ik enorm gehoopt heb op regen voor de tuin, maar dit hadden we ook niet afgesproken. De route ging eerst 20 km langs het Julianakanaal, waar de win vet tegen stond.


Bij het verlaten van het Julianakanaal begon het te heuvelen, eerst  heuvelde het dwars door de chemische industrie maar daarna werd het landschap zoals je van Limburg verwacht. Eerste doel vandaag was koffie bij Edith en Grego, midden in Valkenburg.

Grego begeleidde me van Valkenburg naar Aubel in België, bij ons afscheid is er minder dan 2000 km te gaan. Viel trouwens niet mee een racefiets bij te houden op mijn volgepakte fiets, en door navigatie problemen kwam er nog 5 km bij...


Bij ons afscheid begonnen de Ardennen echt, en tijdens de lange klimmen stond de wind volle bak tegen. 


Bij het overgaan van de Amblève was de accu voor een groot deel leeg en de dag nog kort. Van een eerdere vakantie wist ik dat Durbuy behoorlijk toeristisch is en dat daar wel een slaapplek gevonden kon worden. Alleen ben ik niet zo ingevoerd in de Bookingdotcoms van deze wereld. Maar een appje naar huis en een half uur later was er al een hotel geregeld.

Ik zit nu te schrijven van uit de locale Friet Kot, ik had vandaag echt geen zin in weer een sessie Haute Cuisine. Gaat lekker snel, Friet met een bal en die heerlijke Belgische mayo. Lekker slapen zo!




Populaire posts van deze blog

Grand St Bernard Moordenaar

Creditcard pelgrims

Langres